Me and my madam.

9/04/2017 04:14:00 AM



Assalamualaikum.


Alkisahnya aku teringat pulak kisah aku dengan lecturer record / archive . Tp subjek tu la Alhamdulillah yg berjaya selamatkan pointer aku setiap sem 😔 kena bersyukur 

la wahai ayu . Tapi aku kurang sikit subjek ni bila tiba kena tulis article . Dia punya brainstorm ... orang nk mintak tlong pun aku susah nk tolong . Sebb ... aku sendiri pun xfaham nk buat macamana . Macam bebal jgk la . Aku dhla stail jenis buat kerja lambat daripda org lain . Mula la stress .

Masa part 5, aku ditakdirkan diajar oleh Puan / Madam Fadliza . First impression, memang ngeri jugak . Tp first day memang best gila . Dia baik . Senior dh ckp yg dia tu garang . But disebbkan oleh first day dia cm okay, kitorang pelik jugaklah . Kitorang mcm , mdm baik je , okay je , xgarang pun lah . So expectation for the whole sem, must be enjoyable la kan .

But for the next week, she's being more serious . Dh keluar dia punya garang . I'm sorry to say this tapi dia agak cerewet especially bab assignment . I bet majority lecturer macamni and yes shes included .

Dia mengajar boleh tahan best . Faham and mengerti tapi aku , jenis lambat pickup jgk kdg . Dlm kelas dia selalu buat sesi soal jawab . Tu yang aku lemah semangat . Time dia suruh explain balik , main menggigil jgk lutut . The expectation sometimes sgt mengerikan . No one is perfect no no .

The main story is , my individual assignment with her . The group assignment xyh ckp la group aku xpergi consult . HAHA . Bersyukurlah ayu sekali lagi lecturer bagi markah .

Macam aku cakap tadilah . Aku buat kerja memg lmbat . Aku stay up siapkan kerja dia awl2 sebb masatu dia punya ind assig diberi on the first week . Aku pun xigt mggu berapa aku kena submit .



So, aku buat awl2 nak pergi consult dengan dia . And memang kerja lain berlambak lagi kena siapkan . Setiap kali kelas, dia suruh kami consult . Alhamdulillah we follow the flow, progress dia berjalan . We need to write 3000 patah perkataan . Sikit sikit lama lama jadi bukit .

Then, biasalah kita hanya insan biasa . Aku tak sempat nak pergi consult earlier kt bilik dia last before submit . Atleast aku consult bukan . Yg kritikalnya , besok tu aku kena submit .

Aku consult dengan dia . Aku jenis xboleh kena marah dengan lecturer / cikgu . Jenis hati tisu .

Dia cakap aku tiru ayat article aku . Dia cakap aku main tangkap muat je . Dia kata aku copy paste . "Awak faham tak awak buat apa?" . Dia sangat lembut tapi setiap patah perkataan dia tu sgt zap . Dalam kelas pun  macamtu lah . Sampailah ke penghujung sem, aku selalu down nk masuk kelas dia sebb aku rasa dia tak suka aku . Aku buat benda semua salah . Aku selalu jugak mengadu kt diorang (classmate) . Diorang ckp xyah layan perasaan sangat . Dia lecturer , xboleh xsuka dia . Ilmu drpd dia jgk . Aku terus tahan sabar sebb bila tak ikhlas , ilmu susah nak masuk . Aku mcm biasa lah belajar cuma yelah kadang kurang minat tu ada sebb selalu salah kan . Budak biasa2 gini la dia .

After dia marah tu , aku balik and aku nangis kot . Malu jugak sebb dpan lecturer lain dlm bilik tu . Pernah tak rasa bila kita struggle so hard tapi kita sebenarnya struggle benda yang sia2 ? Bkan nak cakap sia2 tp benda tu salah . And benda tu aku buat betul2 tp dia kata aku copy paste . Tu aku sedih and terkilan . So true , kita belajar daripada kesilapan bukan ? Sangat2 betul .

Masatu aku tertekan gila sebb esoknya nk kena submit before pukul 8 . Lebih satu minit dia dah tak terima . Aku gigih betulkan balik . Memang sedih gila time tu tapi memang nekad nak betulkan balik apa yang salah . One article . But , aku xbaiki smua lah . Just point out yg dia tegur .

Aku pun berjaya siapkan malam tu . The saddest part is , keesokannya aku betul2 terlambat hantar assignment dan ada lagi beberapa student yg lain . Aku ingat takkan ada situasi mcamtu but sorry girl you are the worst . Terpaksa pegang dulu assigment , sampai habis kelas . Madam suruh bagi kt dia one by one and give the reason why you submit damn late . Kami jawab la , "sorry mdam , overslept"

"Perempuan overslept ? Teruknya perangai" 😭😭

Hati sedih and sebak tapi syukurrr , madam ambik assignment kami .

Aku rasa tula detik paling aku xboleh lupa time dia mengajar . Kena marah .

Sampainya ke penghujung sem, madam mula bagi kitorang carry marks . Masatu lah baru aku terpikir , perancangan Allah itu terbaik . Allah itu maha Adil .

Markah individual assignment aku was unexpected . Allahu . Aku menangis apa smua , tapi sebenarnya madam betul2 nak tolong aku . Kenapa aku tak kuat ? Tula , jenis lembik . Sejak tulah aku be positive , even aku memang sangat2 mudah down even benda kecik , ada hikmah disebalik kejadian yang berlaku . So apa2 pun , kita kena terima untuk buat silap . Silap tu sebenarnya sebaik2 pengajar untuk kita . So after this , jangan mudah2 je give up !

Syukur pada Allah , lecturer record / archive yg bagi sy A+ setiap sem even saya student yang biasa and tak mcm orang lain . Saya hanya insan yg lemah . Yang sedang mencuba untuk jd yg lebih baik . Terima kasih semua . Sahabat dan pensyarah saya .

Teringat balik pasal ni selalu buat saya nak menangis .

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe